F.A.Q

Frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svar på din fråga är du välkommen att kontakta oss  på telefon: 

08-410 987 89

HEMTJÄNSTEN

Kontakta biståndshandläggaren i din hem kommun sen kan man välja oss som utförare

Första steget blir att göra en ”genomförandeplan” så kommer Samordnare att följa med tillsammans med er kontaktperson som kommer att utföra mesta delen av de insatser som du blivit beviljad utav er biståndshandläggare i din hem kommun. Personalen bistår dig på olika sätt och blir den som känner dig och din bakgrund samt din medicinska tillstånd bäst. Kontaktpersonen arbetar dagtid måndag till fredag

Hemtjänsten kan hjälpa dig så att du kan bo kvar hemma och känna dig trygg i din vardag. Kan vara allt från enklare sysslor några timmar per månad till omfattande omsorg flera gånger per dygn.

  • tvätta dig och klä på dig
  • städa och diska
  • handla och göra ärenden
  • laga mat
  • följa med dig och göra ärenden, exempelvis till din vårdcentral eller tandläkare.

Målet med kontaktmanskap är att främja kontakten och bygga upp en trygg och hållbar relation mellan personal, kund, och närstående och försöker ha så få personal omkring dig som möjligt.

Biståndsbeviljad städning gäller det 2 rum och kök samt 1 timme varannan vecka. Köper du städning privat hos oss bestämmer du själv vad som ska städas och hur lång tid. Vi debiterar per timme.

Om du inte är mer behov eller inte vill ha insatsen hos oss så måste kontakta din biståndshandläggare i din hem kommun för att avsluta insatsen. 

Stäng meny